خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/22 - 17:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سلیمی تاکیدکرد:

تولید و واردات دو گزینه پیش رو برای تامین شیر خشک برای کودکان خاص

نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه تولید و واردات دو گزینه  پیش رو برای تامین شیر خشک برای کودکان خاص  است،گفت: تامین مواد اولیه غذایی کودکان ونوزادان در  اولویت تامین دارو قرار بگیرد.

 اصغر سلیمی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  وضعیت تامین شیر خشک در کشور،گفت: تامین شیر خشک در  کشور  بویژه برای کودکان خاص نیازمند بررسی و واکاوی است بنابراین  کمبود شیر خشک های خاص برای کودکان به هیچ وجه منطقی نیست.



کمبود شیرخشک‌های خاص در کشور سلامت کودکان را تهدید می کند



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کمبود شیرخشک‌های خاص در کشور سلامت کودکان را تهدید می کندتصریح کرد: برخی اوقات شاهد هستیم که برخی از شیر خشک ها در دسترس نیستند بنابراین باید بررسی شود که اگر در داخل کشور توان  تولید وجود ندارد ، شیر خشک بر مدار واردات قرار بگیرد.



 وی ادامه داد: با توجه به اینکه  وزیر بهداشت و درمان، اشراف کامل و تخصصی در حوزه دارو دارند، انتظار داریم نگاه ویژه و کاربردی به حوزه  تامین دارو در کشور  مدنظر قرار بگیرند تا کودکان در این حیطه به نحو مطلوب داروهای مورد نیازشان را تامین کنند.



سلیمی  افزود: حساسیت بر روی حوزه کودک و نوجوانان باید در حوزه بهداشت ودرمان  ارتقا یابد زیرا  بطور مثال نوزدان وکودکان برطبق نظر پزشک می توانند تنها از برخی شیرخشک ها استفاده کنند بنابراین در صورت کسری این نوع از شیر خشک‌ها، خانواده برای تامین شیر خشک دچار سرگردانی می شود.



تولید و واردات دو گزینه  پیش رو برای تامین شیر خشک برای کودکان خاص



 سخنگوی کمیسیون آموزش  و تحقیقات  مجلس بابیان اینکه تولید و واردات دو گزینه  پیش رو برای تامین شیر خشک برای کودکان خاص  است یادآورشد:  تامین دارو  برای کودکان در  اولویت  قرار بگیرد ./



پایان پیام

  • کد خبر : 276213
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار